20 september 2021

Pinterest marketing, zo zet je een campagne op

Je hebt er vast wel eens van gehoord, Pinterest marketing. Voor ervaren marketeers een peulenschil maar voor jou als Pinterest leek een hele uitdaging. Niet met de tips die wij gaan geven in deze blog want in mum van tijd zet jij een goede Pinterest campagne op!


Campagnetype kiezen

Binnen Pinterest heb je verschillende campagnetypes en het is goed om na te gaan wat je uiteindelijke doel is van het opzetten van Pinterest advertenties. Wil je meer verkeer naar jouw website, dat personen jouw merk gaan herkennen, meer videoweergaves realiseren, meer conversies binnenhalen of producten uit je productcatalogus verkopen? Al deze onderdelen kan je als campagnetype binnen Pinterest selecteren. Over het algemeen wordt er het vaakst gekozen voor het verhogen van de conversies of het verkopen van producten uit de catalogus. Stel dit gelijk goed in want tijden het klaarzetten van de campagne kun je die niet meer wijzigen zonder alles kwijt te raken!

Een ander onderdeel van het opzetten van een Pinterest marketing campagne is het selecteren van de doelgroep. Hier heb je de keuze uit het selecteren van bepaalde interessen, dit gaat van wonen tot tuinieren en decoratie, naar schoolfeestjes en alle daagse outfits. Alles wat maar in lijn ligt met het onderwerp van jouw advertenties. Daarnaast is het ook mogelijk om met een remarketinglijst een doelgroep in te stellen. Deze personen hebben al eerder jouw website bezocht en zijn dus eerder geneigd om over te gaan tot een aankoop.

Als allerlaaste onderdeel binnen Pinterest marketing is het selecteren van een pin om mee te adverteren. En dan heb je gewoon al jouw eerste Pinterest campagne opgezet! Klinkt dit allemaal te moeilijk en wil je Pinterest uitbesteden? Neem dan contact met BuildSocial op, wij helpen je graag met jouw Pinterest campagne.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *