4 maart 2021

Hoe ontwikkel je een LinkedIn-marketingstrategie?

social media marketing

Hoewel LinkedIn in 2003 werd opgericht als professionele netwerksite, is het in de loop van de tijd verder gegaan dan dat. In de zakenwereld van vandaag is LinkedIn een van de krachtigste social media marketing tools geworden. Voor deze transformatie moesten bedrijven een effectieve LinkedIn-marketingstrategie ontwikkelen om een ​​concurrentievoordeel te behalen in hun branche.

Wat LinkedIn onderscheidt van andere social netwerksites en de social media marketing, is dat LinkedIn buitengewoon voordelig is voor B2B-marketeers. Een aanzienlijk deel van de B2B-leads die door social media worden gegenereerd, is afkomstig van LinkedIn. Dit komt deels doordat het platform wordt gebruikt door veel professionele topbeïnvloeders, besluitvormers in de branche en opinieleiders. LinkedIn-marketing is een handige manier om een ​​kamer voor jezelf te maken.

Stel je doelen

Er zijn talloze manieren om LinkedIn voor jouw bedrijf te benaderen. Maar het type inhoud dat je publiceert en de methoden om de berichten te verspreiden, zijn afhankelijk van wat je voor het bedrijf wilt bereiken. Het is dus cruciaal om na te denken over de doelen voordat je een digitale marketingstrategie voor LinkedIn ontwerpt. De meest voorkomende doelen van het gebruik van LinkedIn-marketing zijn het opbouwen van merkbekendheid, het genereren van leads, het verhogen van de verkoop, het verbeteren van de merkreputatie en het betrekken van de doelgroep. Je moet duidelijk definiëren wat het merken op dat moment het meest nodig hebben.

Begrijp de doelgroep

Om geweldige LinkedIn-inhoud te publiceren, moet je weten op wie je deze richt. Het ontwikkelen van een effectieve social media marketingstrategie vereist een duidelijk begrip van jouw doelgroep. Je kunt het publiek segmenteren op basis van verschillende parameters, zoals titel, locatie, branche.

LinkedIn helpt je de juiste mensen voor het bedrijf te verkennen en te targeten via geavanceerde zoekmethoden. Je kunt ook door de lijsten met jouw verbindingen bladeren om andere mogelijke verbindingen te zien. Houd er rekening mee dat LinkedIn voornamelijk een B2B-kanaal is, dus je moet specifiek zijn over jouw publiek met de social media marketing. Als je eenmaal je doelgroep hebt verkend, moet je je concentreren op de problemen die ze ervaren, inclusief de vragen wanneer en waarom ze die problemen ervaren. Om jouw doelgroep te begrijpen, kun je analytische tools gebruiken en meer te weten komen over de volgers en paginabezoekers. Analytics sectie geven je enig inzicht in wat de doelgroep doet. Je kunt dan verdere stappen ondernemen, zoals het ontwerpen van de bedrijfspagina en het maken van inhoud die aan hun specifieke behoeften voldoet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *